• YANIV FRISTER •

איך לנשום נכון – כל התורה בתמצית

לפני שנסביר איך לנשום – לא פחות חשוב להסביר – מאיפה לנשום!

נשימת נחיריים VS נשימה מהפה

עדיין יש אנשים שמאמינים שלנשום מהפה זה הדבר הנכון והבריא – זה לא! מלא מחלות מדבקות עוברות מאחד לשני בגלל נשימה מהפה. איברי הנשימה מוגנים ע”י “תופסי אבק” בנחיריים. בנשימה דרך הפה- אין הגנה. מהפה אל הריאות – אין מחסומים. הדרך פנויה למחלות, לכלוך, זיהום, חיידקים ואבק. בנוסף, נשימת אוויר קר מפה- תקרר את הריאות ותפגע בהם. ואגב, התקררות לרוב קורית מנשימת אוויר קר מהפה. לנשום מהפה זה להפר את אחד מחוקי הטבע!

 

האוויר שנכנס לריאות אחרי תהליך הסינון- שונה מהאוויר בחוץ- כמו שמים מזוקקים שונים ממקווה מים! 

   

תעלות הנחיריים עוצבו בקפידה ע”י הטבע לשם הגנה על מערכת הנשימה מהאוויר שנכנס אליהם. אין עוד חיה בטבע שישנה בלילה ונושמת מהפה. הנחיריים הם חלק מהמסננת של הריאות והגרון. האוויר “לא כשיר” להגיע לריאות לפני שהוא עבר את הסינון של הטבע. הפסולת שנאספת בנחיריים נזרקת החוצה ע”י הנשיפה.   

 

ישנם 4 שיטות לנשימה:

 1) נשימה גבוהה 2) נשימה אמצעית 3) נשימה נמוכה 4) שיטת היוגי לנשימה מלאה. 

 

נשימה גבוהה

זו נשימה מבית החזה העליון – נשימה כזאת מכניסה אוויר לריאות ע”י הרמת הצלעות ועצם הבריח והכתפיים, החלק העליון של החזה והריאות, שהוא גם הכי קטן, נמצא בשימוש- ומכך רק כמות קטנה של אוויר נכנסת לריאות. כתוצאה מכך, הסרעפת עולה- וזה מונע את התרחבותה. מחקר על אנטומיה ישכנע כל אחד שסוג הנשימה הנ”ל מצריך הכי הרבה מאמץ ומפיק הכי פחות תועלת. נשימה גבוהה היא הכי גרועה מבין הארבע. זה בזבוז אנרגיה. תשואה נמוכה על ההשקעה. זה כ”כ נפוץ במערב, שאפילו זמרים, עורכי דין ונואמים עדיין משתמשים בה בבורות. 

 

נשימה אמצעית

ידוע כ”נשימת צלעות” או נשימה בין-צלעית. גם זו- נחותה בהרבה מהנשימה הנמוכה או המלאה. בנשימה האמצעית- הסרעפת נדחפת מעלה, והבטן נמשכת פנימה. הצלעות מתרוממות טיפה והחזה מתרחב חלקית – החלק האמצעי של הריאות עובד ומפיק תשואה בינונית. 

 

נשימה נמוכה

הרבה קוראים לה: “נשימה עמוקה” נשימה ביטנית/גחונית” “נשימת סרעפת” וכו’.. הרבה שיטות “נבנו” סביב הנשימה הנמוכה ותלמידים שילמו הרבה כסף ללמוד את ה”שיטה החדשה”.. רק טוב יצא ממנה! 

בשביל לנשום נכון – הסרעפת צריכה לעבוד! בנשימה נמוכה עם הסרעפת (הבטן התחתונה) – הריאות מקבלות יותר חופש פעולה ויותר אוויר נשאף פנימה. הבעיה בכל שיטות הנשימה, חוץ משיטת היוגי לנשימה מלאה, היא שבאף אחת מהשיטות- הריאות לא באמת מתמלאות באוויר. במקרה הכי טוב- רק חלק מהריאות מתמלא- גם במקרה של “נשימה נמוכה”. נשימה גבוהה ממלאת רק את החלק העליון של הריאות. נשימה אמצעית- ממלאת רק את אמצע הריאות וחלק מהחלק העליון של הריאות. נשימה נמוכה- ממלאת רק את החלק התחתון והאמצע של הריאות. ברור מאליו שרק השיטה שתדע למלא את כל הריאות באוויר- תהיה עדיפה לאין שיעור! שיטה זו בעלת ערך הכי רב לאדם. זוהי ספיגת החמצן המקסימלית ואיחסון מקסימום פראנה.

 

שיטת היוגי לנשימה מלאה

נשימה מלאה היא שילוב של שלושת השיטות הנ”ל. זה מכניס לפעולה את כל מערכת הנשימה, כל חלק מהריאות, כל כיס אוויר, כל שריר נשימתי. זוהי הפקת מקסימום אנרגיה במינימום מאמץ. החזה נמתח ומתנפח לרמה הנורמלית שלו- מאפשר לריאות להתנפח מבלי להפעיל עליהם לחץ, וכל איבר שומר על תפקוד טבעי ונכון. 

 

איך לנשום נכון

אין שביל זהב למדע הנשימה. מי שרוצה ללמוד לנשום נכון חייב להתאמן הרבה. זה ידרוש הרבה מאמץ, זמן וסבלנות, אך אין עוד דרך לחזור לנשימה הטבעית והמקורית שהטבע התכוון שננשום ככה. אגב, תינוקות נושמים ככה. 

 

בואו נעשה תרגיל

שבו או עמדו זקוף. תנשמו דרך הנחיריים ביציבות. עכשיו, תמלאו את החלקים הנמוכים של הריאות (הבטן התחתונה)  ע”י הפעלת הסרעפת- תנו לה לנפח את איברי הגחון- לדחוף החוצה את קירות הבטן. אח”כ תמלאו את החלקים האמצעיים של הריאות – תדחפו החוצה את הצלעות האמצעיות והחזה התחתון. ואז, תמלאו את החלק העליון של הריאות, תבליטו ותרימו את החזה העליון- כולל כל הצלעות העליונות. 

 

עכשיו שימו לב – תהליך הנשימה הנכון אינו מורכב משלוש תנועות שונות אלא משאיפה אחת המשכית! זה מתחיל מהסרעפת התחתונה וממשיך על לנקודה הכי גבוהה בחזה- בתנועה אחת המשכית. תימנעו מנשימות מתנדנדות ועצבניות. תשאף להגיע לפעולת נשימה יציבה ומתמשכת. תזכרו – אל תחלקו את הנשימה ל 3 חלקים- זאת פעולה אחת ארוכה. 

 

נשימה מלאה היא קומבינציה של הנמוכה, האמצעית והגבוהה- כשכל אחד ממשיכה את השניה!

זה מתחיל מלמטה למעלה ושומר על המשכיות. 

 

אימון באומנות הנשימה המלאה תהפוך אתכם למחוסנים מול מחלות ריאתיות, הצטננות והתקררות. שיעול, דלקת ריאות, הצטננות- כל אלה נגרמים ממחוסר בכמות האוויר הנשאפת אל הריאות והפקה נמוכה של חמצן טהור למערכת. נשימה לא נכונה גורמת לחלק מהריאות להיות לא פעיל– וזה בדיוק האיזורים שנשארים חשופים. המון מקרי סרטן ריאות נגרמו בדיוק כך! ריאות חזקות ובריאות יחסמו את כל סוגי החיידקים, מיקרובים ווירוסים – וכן – גם את הקורונה! אני מאמין שאלה שהיו ליד הקורונה ולא נדבקו או שנדבקו והחלימו – עשו זאת (במודע או שלא) ע”י נשימה נכונה! 

 

עשיתי לכם חשק לנשום עמוק? 🙂 

נשימה נעימה! 

 

**הערה – אינני רופא וכל מה שנאמר כאן מתייחס למיינד, לכוח המחשבה ולתבניות המנטליות שמנהלות אותנו, וכמובן שברמה הפרקטית, כל מחלה או ליקוי דורשים הסתכלות והתייחסות רפואית**

** לקביעת סשן לריפוי מנטלי **

*לבלוג עם כל הפוסטים בנושא ריפוי מנטלי*

אולי יכול לעניין אותך ..

בואו ללמוד איך להפסיק להפריע לזה לקרות ולהתחיל למשוך אליכם את הבן אדם המדויק לכם! 

 כל התורה מאחורי נטרול חסימות וזימון זוגיות נכונה נכונה ואפקטיבית. 

הקורס הכי נמכר בארץ למציאת אהבה!
אינספור המלצות וסיפורי הצלחה 

התדר שלכם – זה הפקטור הכי קריטי בזימון זוגיות. 

מיני קורס של איפוס תודעה. אנרגיות של ווינרים! מוטיבציה מטורפת שתחסל לחלוטין כל צל של ספק פנימי. שליטה מנטלית, דיבור פנימי חיובי, תכנות מחדש של המיינד ואיך לשתול בתת מודע מידע נכון ותמונות מנטליות פרודוקטיביות.

זה הקורס הכי נמכר שלי – אל תפספסו!

קורס נדיר ויוצא דופן שלוקח את נושא מציאת אהבה לרמות הכי גבוהות שאפשר!

בודדים יודעים לעשות זימון זוגיות עם הנשמה

בואו לעלות שלב בזימונים שלכם ולגרום לנשמה שלכם לשתף אתכם פעולה ולאחד אתכם עם הנשמה התאומה שלכם.

*הערה – זה קורס רוחני למתקדמים שרוצים לעלות שלב בזימונים שלה  

המדריך הזה שונה. הוא לא בא לעזור לך למצוא אהבה.

הוא לא בא ללמד אותך לעשות מניפולציות זולות והוא ממש לא בא להחזיר לך את האקס!

הוא בא לעזור לך BIG TIME להפסיק להפריע לאהבה החדשה שלך להגיע אלייך – וזה יקרה רק כשתחליטי שאת מסכימה לשחרר ולהתקדם הלאה.

הקורס הזה מאסטרפיס בזימון זוגיות!

כל התורה מוגשת לכם עם כפית לפה איך למגנט את הבן אדם הנכון והמדויק עם חיוך על הפנים ומקסימום הצלחה

זימון זוגיות זו אומנות! בואי תלמדי איך עושים את זה נכון

עם מי לצאת ועם מי זה בזבוז זמן
באיזו גישה לצאת, איך לבוא במיינדסט הנכון – מקסימום אותנטיות וניפוח שווי וערך עצמי, שיח פנימי בתוך הדייט – איך לייצר חיבור ולתת צ’אנס אמיתי –
כלים פרקטיים ומנטליים איך עושים את זה נכון – לפני הדייט, בדייט עצמו ואחרי הדייט.
הגיע הזמן ל”דייט הראשון” האחרון שלך

אין שום דבר מיסטי או על טבעי בהתעשרות! כל אחד, עם מספיק כוח רצון וידע אמיתי – מסוגל וצריך להתעשר ולהרוויח הרבה יותר ממה שהוא חולם!

כל החוקים מאחורי עולם השפע והכסף מוגשים לכם עם כפית לפה – רק להפשיל שרוולים ולהתחיל להפעיל אותם עבורכם!

אחד הקורסים הכי חזקים שלי! תתכוננו לקורס יוצא דופן – הגיע הזמן להוציא גרסה חדשה שלך!

בואו ללמוד איך ללחוץ על כל הכפתורים שיוציאו את ההכי טוב, הכי גבוה והכי חזק שלכם החוצה! 
כי כמו שנכביתם בעבר – ככה אתם יכולים וצריכים להידלק מחדש.
 
איך עושים את זה? תשאירו את זה לי..

חוקי המשיכה של היקום –
זו ההשכלה הכי שווה שאפשר לרכוש בחיים האלה.
העדויות בכל פינה ובכל תחום,
שאפשר להשפיע ולשנות את המציאות!

בגיע הזמן ללמוד איך לברוא לעצמכם (בעצמכם) את החיים בדיוק כמו שאתם רוצים, להשפיע על הגורל ולגרום ליקום להגיב אליכם.

החלק המנטלי זה הפקטור הכי חשוב בירידה במשקל
את זה תשאירי לי!
 

דיאטה לא עוזרת לך. גם לא לספור קלוריות. גם לא לקנות בגדים יותר רחבים. 

זה המיינדסט שצריך שינוי – וזה בדיוק מה שהקורס הזה עושה!

בואו ללמוד את כל התורה – איך לרפא את עצמכם ממחלות וליקויים פיזיים! ידע עתיק סוף סוף נגיש וארוז נכון ופשוט בשביל ללמד אתכם איך מחלות נגרמות ואיך להפעיל את המיינד בשביל להפסיק אותן. כל אחד יכול וצריך לרפא את עצמו מכל מחלה שניתנת לריפוי בלי תרופות – רק עם כוח המיינד!

בואו ללמוד איך להפסיק להפריע לזה לקרות ולהתחיל למשוך אליכם את הבן אדם המדויק לכם! 

 כל התורה מאחורי נטרול חסימות וזימון זוגיות נכונה נכונה ואפקטיבית. 

הקורס הכי נמכר בארץ למציאת אהבה!
אינספור המלצות וסיפורי הצלחה 

את מי תת המודע שלך מחפש, למי את נמשכת ולמה דווקא אליו? איך זה קשור לבית שממנו הגעת? למה את מושכת טיפוסים לא מדויקים? למה התת מודע חוסם לך ואיך לנטרל את זה אחת ולתמיד – מומלץ!!

הדרכה בזום ללא עלות

מספר המקומות מוגבל – צריך לשריין מקום (חינם)